25. Julij, 2019 11:17

Večkrat preslišani, a izjemno pomembni napotki

Zopet smo se znašli v ognjenih zubljih vročinskega vala, ki opustoši nad našimi krajami in povzroča številne škodljive učinke tako na naravo, kot na naše zdravje in počutje. Vročinski val lahko pri občutljivih ljudeh povzroči številne neprijetnosti, povezane z našim zdravjem. Kljub temu vsi lahko občutimo negativne posledice prekomerne vročine. 

Dlje trajajoča vročina lahko povzroči pregretje telesa, kožne izpuščaje, vročinske krče, vročinsko izčrpanost, omedlevico in celo kratkotrajno izgubo zavesti ter navsezadnje vročinsko kap. Prav zato je pomembno, da svojo aktivnost prilagodimo dejstvu, da je zunaj 'pasje' vroče. Nacionalni inštitu za javno zdravje (NIJZ) je podal nasvete, kako zmanjšati obremenitev telesa s toploto v teh vročih dneh.Tu je nekaj nasvetov, kako jih zmanjšati in kako se kosati z vročino.

Osnovno pravilo se glasi: Ohladi sebe in prostore!

Pomembno je, da se umaknemo v senco ali v hladnejše prostore. Prostore hladimo tako, da jih ponoči zračimo, da se čim bolj ohladijo, čez dan pa jih zapiramo. Poskrbimo tudi, da okna zastremo, da v prostore preide čim manj svetlobe in toplote. Senčila namreč odbijajo sončne žarke in močno zmanjšajo segrevanje prostorov. Pomaga tudi, če izključimo vse električne naprave, ki jih ne potrebujemo, saj se tudi v stanju pripravljenosti segrevajo in tako dodatno ogrevajo prostor. Ohladimo se lahko tudi s hladno prho, kopeljo ali se odpeljemo v kraje, kjer se lahko osvežimo v bližnjem potoku, jezeru ali morju. Možnosti je več.Pomagamo si lahko tudi z ventilatorji in klimatskimi napravami.

 

Kot sporočajo iz NIJZ, že nekaj ur dnevno v ohlajenem prostoru koristi našemu organizmu in zmanjšuje obremenitev organizma zaradi vročine.

 

Nujno omejite fizično aktivnost!

Fizično aktivnost omejimo na jutranje in večerne ure, prav tako poskrbimo za zadostno hidracijo telesa in primerno ohladitev po fizični aktivnosti. Uživajmo lahko hrano in telesu zagotovimo tudi elektrolite, ki se med potenjem hitro izgubljajo. Da bi preprečili dehidracijo, pijmo veliko hladne vode, kot je denimo voda iz pipe. Izogibajmo se alkoholnim pijačam in pijačam, ki vsebujejo kofein ali veliko sladkorja, saj povečajo odvajanje tekočine iz telesa.

 

Pijte tudi, ko niste žejni!

 

Vedno uporabljajte zaščito pred soncem!

Ves čas s seboj nosimo kremo z visokim zaščitnim faktorjem, najmanj 30 (krema naj vsebuje zaščito pred UVA in UVB žarki). Ne izpostavljamo se soncu med 10.00 in 17.00 uro, ko je UV sevanje najvišje.

 

Svoje telo zaščitite tudi s sončnimi očali, pokrivalom za glavo in primernimi oblačili!

 

Previdno s hrano!

Hrana se v vročih dneh hitreje pokvari, zato obstaja večja možnost za zastrupitev. Hrano hranimo v hladilniku in smo še posebej pozorni na meso in druga živila, ki se hitro pokvarijo, kot so jajca in mlečni izdelki.

 

Sadje in zelenjavo pred zaužitjem dobro operite!

 

Deli:

Družbena omrežja