19. Marec, 2019 18:00

S čemažem do spomladanske obnovitvene kure

Čemaž ali divji česen skrbi je ena izmed najbolj zdravih užitnih divjih rastlin, ki skrbi za naše zdravje in nam pomaga pri raztrupljanju. Njegovi zdravilni učinki so znani že od časa Rimljanov. Vsebuje skoraj toliko vitamina C kot limone. Bogat je z betakarotenom, antioksidantom, ki zavira tvorbo rakavih celic in mikroelementi kot so: kalij, kalcij, selen in železo. Učinkovito čisti kri, prebavila, sečila, dihalne poti in kožo. Blagodejno deluje tudi na želodec in celoten prebavni trak. Ljudski zdravilci ga priporočajo tistim, ki imajo težave z napihnjenostjo, vetrovi in s slabo prebavo. Povezujejo ga tudi z učinkovitim uravnavanjem krvnega tlaka, holesterola z zaviranjem nastanka krvnih strdkov in preprečevanjem kronične bolezni ateroskleroze. 

 

Čemaž je celo bolj zdrav kot njegov sorodnik česen. Gre za naravni antibiotik, antioksidant, ki deluje raztrupljevalno.

 

Priprava čemaža v kuhinji je nadvse priljubljena. Z nekaj domišljije lahko ustvarite neskončno paleto jedi. Užitna je cela rastlina. Za vas smo pripravili tudi preprost čemažev namaz, ki ga boste naravnost oboževali. 

 

 

Za čemažev namaz potrebujemo:

 

  • Nekaj mladih čemaževih listov,
  • nekaj žlic puste skute,
  • navadni jogurt

 

Skuto najprej dobro vmešamo skupaj z jogurtom. Da bo namaz boljšega okusa, lahko uporabimo nekoliko bolj kremast jogurt. Nato primešamo na drobno sesekljane
čemaževe liste. Če namaz postane preveč redek, mu dodamo še nekoliko skute, ali pa lahko tudi večjo količino čemaža (po okusu). Namaz uporabimo takoj, ponudimo pa ga lahko kot samostojno jed s svežim kruhom ali pa kot prilogo ob kuhanem krompirju ali narezku.

 

Nasvet: Uživajte ga redno in v zmernih količinah, saj v prevelikih količinah hitro dosežete nasprotni učinek in razdražite prebavila. Uporabljate ga lahko kot dodatek ali začimbo k jedem. K jedem ga dodajte tik pred postrežbo.

Deli:

Družbena omrežja