Razkrivamo skrivnosti diete na dolgi rok: Lažje je kot si mislite!

Razkrivamo skrivnosti diete na dolgi rok: Lažje je kot si mislite!

Prazniki so tisti del v letu, ko predvsem pri hrani popustijo vse zavore. Številni si zadajo novoletne obljube ki so pogosto povezane z zdravo prehrano in izgubo nekaj kilogramov. Številne diete ponujajo čudeže in hitro učinkovitost. Ampak le-ti hitro zbledijo, za nami pa ostane razočaranje in obupanost. Katera je tista prava in kako se je lotiti?

Iz prve roke "oblikovana" strategija, ki deluje na dolgi rok

Marina Zakič, dipl. dietetičarka in prehranska strokovnjakinja se je več let borila z odvečnimi kilogrami, in tudi sama pri sebi ugotovila, da ni problem shujšati, problem nastane pri vzdrževanju kilogramov. Sedaj nam je v pogovoru razkrila, kaj pri hujšanju počnemo narobe, in zaupala strategijo, ki resnično pomaga, če smo vztrajni in sledimo zastavljenemu cilju.

»Ljudje začnejo iskati hitre rešitve. Bližnjica se vedo lepše sliši, da si hitreje na cilju, da hitreje dosežeš svoj rezultat. Hitra rešitev je lahko tudi v redu, ampak v zelo redkih primerih. Gre za primere, ko je treba res zelo hitro shujšati v kakšnih situacijah, ko je teža res ekstremno velika. Ampak za večino ljudi pa bo bolje, da najdejo nek način prehranjevanja, ki jim ustreza na daljši rok.« Dietetičarka Marina Zakič.

Katera dieta je prava?

Na spletu lahko zasledimo poplavo najrazličnejših diet, ki obljubljajo neverjetne hitre učinke. Problem hitrih diet je v tem, da so zelo restriktivne. »Črtajo vse živo. Na koncu niti jabolka ne smeš pojesti več. In ko je stvar tako zelo restriktivna in težka ter nevzdržna, se je lahko držimo le na kratki rok«. Poleg tega, da tovrstne hitre diete preveč omejujejo izbiro živil in posledično energijski vnos, tudi ne zadostijo našim potrebam po določenih hranilih, predvsem recimo po beljakovinah in zato lahko izgubimo tudi mišično maso. Se pravi da uspešno izgubimo nekaj maščob, na žalost pa s tem tudi nekaj mišične mase. Ko se ponovno zredimo za nekaj kilogramov, pa pridobimo samo maščobno maso in tako končamo, po naši notranji sestavi slabše, kot takrat ko smo začeli dieto. »Edini pravi način tukaj bi bil, da ljudje sami ugotovijo kako se prehranjujejo, zapisujejo morda dnevnik prehrane, da vidijo, kaj sploh jejo, nadalje, da izberejo kaj imajo radi in da sledijo nekim osnovnim prehranskim smernicam.«

Marina Zakič, dipl. dietetik

Ne, ogljikovim hidratom?

Ogljikovi hidrati so dobavitelji energije vsaki celici v našem telesu in edini vir energije za naše možgane. Kot pravi Marina, se diete, ki omejujejo vnos ogljikovih hidratov v telo,  za nekatere ljudi zelo dobro izkažejo. Ugodna je predvsem za diabetike pod zdravniškim ali dietetičnim nadzorom ter za ljudi, ki se ne morejo veliko gibati. »Ni bistveno izbrati dieto, ki daje največ rezultatov za nekoga drugega, ampak dieto, za katero menimo, da jo bomo lahko vzdrževali na dolgi rok. Sigurno pa je ta dieta ena od takšnih, ki lahko pripomore k izgubi odvečnih kilogramov.«

Najboljša strategija za hujšanje je…

"Vedno individualna," pravi Marina Zakič in doda, da shujšati še ni tak problem, večji problem je, vzdrževati te kilograme, saj si namreč prepogosto izberemo preagresivno verzijo diete, torej tako, kateri ne moremo slediti dolgo. Namesto tega Marina svetuje manj restriktiven način. »Smiselno je torej oblikovati nekaj, česar se lahko držimo, ampak seveda obstaja par pravil, ki se vpletajo v smernice zdravega prehranjevanja in veljajo za "zlata pravila":

  1. Zadosten vnos tekočine
  2. Visok vnos prehranskih vlaknin (Gre za netopne rastlinske dele, ki se nahajajo v olupku sadja, zelenjave in polnovrednih žit.)
  3. Zadostna količina beljakovin

Pred tem pa je potrebno stopiti korak nazaj in se vprašati Zakaj jemo? Zakaj smo se zredili? Ali je vzrok, da nimam časa za pripravo hrane? Sploh vem kaj pojem v dnevu? Zato je smiselno zapisovanje prehranskega dnevnika, da sploh vidimo, kakšna je naša prehrana in šele nato se lotimo samih sprememb v prehrani.

Storitve ki jih nudi Marina v podjetju Nutrimina

»Naše storitve zajemajo vse od individualnega prehranskega svetovanja, kjer se s posameznikom 1 na 1 pogovorimo o njegovih ciljih, željah, prehranskih preferencah, na splošno življenjskemu slogu, o številu obrokov, skratka predelamo celotno anamnezo prehrane, od zgodovine telesne teže do vsega. Skratka oblikujemo eno tako individualno prehransko obravnavo. Potem zastavimo neke strategije, cilje, kako bomo nekaj dosegli, dogovarjamo se o primerni izbiri živil, o primernem urniku hranjenja za posameznika, tudi predlagamo aktivnosti in podobno.«

Nadalje sestavlja tudi individualne jedilnike bodisi za posameznike, bodisi za ustanove in podjetja. Prav tako pa nudi še različna izobraževanja oz. predavanja o zdravi prehrani.

.. so več kot le pomoč pri »izbiri« diete

»Jaz pa vedno rada rečem, da včasih ni vse v tej teoriji in podajanju znanja o prehrani, ampak tudi v neki motivaciji posameznika, v skrbi do človeka in dejansko tudi na drugi strani da poslušaš in da razumeš nekoga, ki pač gre skozi neko situacijo. Ker spreminjati prehranske navade je težko, zato je dobro da ima potem posameznik nekoga ki mu pomaga, ga spodbuja, motivira in tudi kdaj prijazno skrega, če je to pač potrebno.«

Poglej si, kaj še je povedala Marina v oddaji Vita-življenje je lepo v spodnjem videu.  

Za vse, ki si želite individualne prehranske obravnave, pomoč pri hujšanju in spremembi življenjskega stila, se lahko obrnete na Marino, ki vam bo z veseljem prisluhnila in pomagala pri uresničitvi novoletnih zaobljub ali dolgoročnih ciljev.