03. Maj, 2019 12:05

5 nasvetov za boljše počutje

Pa smo ga dočakali. Mesec, ki je po mnenju mnogih, eden izmed lepših v letu. Mesec maj zaznamuje razcvet narave, pravimo pa mu tudi mesec ljubezni in naj bo tudi mesec dobrega počutja. Ravno v ta namen, naj omenimo 5 navad za boljše počutje, ki vodijo do dobrega fizičnega in psihičnega zdravja.

 

1. Pitje vode

 
Brez vode ni življenja, zato je pitje vode bistvenega pomena za človeško telo. Z vsakim kozarcem popite vode, strmimo h kakovostnejšemu in daljšemu življenju. Študije kažejo, da je rutina pitja vode osnova, ki vodi do zdravih navad, sicer pa se potrudite da sokove in gazirane in/ali energijske pijače zamenjate za navadno čisto vodo. Za začetek si kdaj privoščite sveže stisnjene sokove, ki pa jih boste z navajanjem pitja vode, popolnoma odstranili iz vsakdana. Na začetku, vam verjetno ne bo lahko, vendar vas bo telo s časoma začelo opozarjati na vodo in vam kazalo znake žeje, kar pa boste z vodo najhitreje odgnali. Dnevno naj bi moški popili nekje 3 litre vode, ženske pa nekje 2 litra vode, se pa popite količine razlikujejo glede na spol, starost ter psihično in fizično stanje človeka. Na količino popite vode, moramo paziti, kadar so temperature zraka višje in če smo fizično bolj aktivni. Pomembno pa je, da jo pijemo čez cel dan v majhnih količinah in s tem telo primerno oskrbimo.

 

2. Sprostitev

 
Je več kot pomemben dejavnik v današnjem tempu. Čeprav nam družba narekuje, da delo krepi človeka in da brez dela ni jela, je umiritev in sprostitev osnova za normalno delovanje telesa v prihajajočih dneh. Vsak izmed nas, se je že kdaj soočil z občutkom, ko preprosto ne moreš več naprej, si zaspan, utrujen, brezvoljen in delo ne gre od rok kot bi moralo. Vse to so znaki, ki opozarjajo telo, da je na meji, da pregori in je potrebno zanj nekaj narediti. Sprostimo in zmanjšamo stres lahko na več načinov, ki so sila preprosti, če si le vzamemo nekaj minutk zase. Skodelica zelenega čaja, ima na telo veliko pozitivnih učinkov, pomirja in zmanjša občutek jeze ter stresa. Prav tako blagodejno na telo vplivata masaža in meditacija. Slednji sta koristni prav za vsakogar, ki se sooča s stresom. Velik napredek k sprostitvi pa doprinese že nekaj minut poslušanja vam ljube glasbe, daleč od tehnologije in elektronskih naprav. Da bi pa telo popolnoma sprostili, pa nikakor ne smemo pozabiti na naravo in sprehod v njej.

 

3. Polnjenje telesa s kisikom

 
Človeškemu telesu je poleg vode nujno potreben kisik, zato je primerno biti čim več možnega časa na svežem zraku, v naravi (v parku, v gozdu ali hribih, ali ob morju, jezerih, ali pa preprosto le pod najbližjim drevesom). Vsi namreč vemo, da je vsakodnevno gibanje na svežem zraku, pomemben del zdravega načina življenja. Strokovnjaki priporočajo vsaj 30 minut hoje dnevno, v kolikor pa je le ta v naravi, pa bodo učinki na zdravje še toliko večji. So pa učinki vsakodnevnega sprehoda na telo, več kot dober argument odhoda v naravo, saj nam le to poveča kreativnost, pripomore k počasnejšemu staranju telesa, k ohranjanju telesne teže, k zmanjšanju negativnosti, k zmanjšanju bolečin v hrbtenici, k boljšemu spancu, pomaga proti depresiji, pripomore k sreči, zmanjšajo se možnosti za nastanek srčno žilnih bolezni in pa krepimo celotno telo, ter polnimo pljuča s kisikom. 

 

4. Polnjenje telesa s soncem

 
Ni le vitamin D tisti, ki nam primanjkuje, če smo premalo na soncu. Sonce namreč ohranja razmere, ki so primerne za življenje, da človeško telo deluje brez težav. Redna izpostavitev nadzorovani količini sonca, niža krvni tlak, holesterol v krvi in previsoko raven sladkorja, ter povečuje število belih krvničk, ki so potrebne za boj proti raznim boleznim. Študije kažejo, da je primerna izpostavitev soncu na dan, nekje 20 minut, pri čemer pa je seveda potrebno paziti in spremljati odzive telesa. V kolikor pride do raznih izpuščajev ali rdečice, se soncu umaknemo. Pomembno je, da je sončenje zdravo in varno. Telo lahko pridobi optimalno količino vitamina D z zmernim izpostavljanjem kože sončnim žarkom, ter z mešano in uravnoteženo prehrano. Vitamin D je pomemben za normalno rast kosti, zob, delovanje mišic in imunskega sistema. 

 

5. Ljubezen do sebe, živali, narave

 
Vse se začne z ljubeznijo do samega sebe. Dokler ne vzljubite sami sebe, dokler se ne imate radi in se ne cenite ter spoštujete, žal ne morete pričakovati spremembe v življenju, niti, da vas bodo imeli radi drugi. Vera sama vase in notranja moč delata čudeže. Do sebe bodite nežni, ljubeči in spoštljivi, saj to nikakor ne pomeni, da ste zagledani vase ali celo narcisoidni. Pomeni le, da se znate postaviti zase in se zavedate, da je kdaj primerno tudi reči, ne hvala. Pa ne samo imeti rad sebe, tudi ljudi okoli sebe, ter živali in naravo. Živeti na Zemlji in v tem trenutku. Ko ljubimo življenje samo, se ne zadržujemo v preteklosti in ne sanjajmo o prihodnosti, temveč se prepustimo toku življenja in uživamo popolnoma vsak trenutek tukaj in sedaj, postane življenje lahkotno. Zadovoljni s seboj takšni, kakršni smo in zadovoljni s svetom, ki nas obdaja. Zakaj bi se pritoževali nad življenjem, da ni takšno, kot smo si zamislili, če ga lahko spremenimo? Ustvariti nekaj, kar nam odgovarja in pelje po poti zadovoljstva. Zato zaupajte življenju, da bo le to lahkotno. 

 

Mojca Peček – wellness studio Zarja

Dipl.org.tur, org.veln.stor., licencirana prehranska svetovalka, maserka in MISP inštruktorica in Access Bars praktik

Deli:

Družbena omrežja