5 jesenskih živil

5 jesenskih živil

To jesen uživajmo domača in lokalna živila. V nadaljevanju vam predstavljamo 5 jesenskih živil, ki uspevajo v naši okolici in imajo ogromno pozitivnih učinkov na naše zdravje. 

Kostanj

Le kdo se lahko upre vonju pečenega kostanja? Ne glede na način priprave, kostanj vsebuje ogromne količine omega 3 maščobnih kislin, vitamina B-kompleks in rastlinske vlaknine, ki poskrbijo za daljši občutek sitosti in izboljšujejo prebavo.

Poleg tega pa je nabiranje kostanjev sprostitev, fizična aktivnost in druženje z vašimi najdražjimi. 

Buča

Uživajte v božanskem okusu buče, ki je bogata z vitamini, minerali in rastlinskimi vlakninami, hkrati pa vsebuje zelo malo kalorij (okrog 25 kcal/100g). Zelo ugodno vpliva tudi na naše zdravje, saj je lahko prebavljiva, pospešuje delovanje imunskega sistema in zmanjšuje tveganje za nastanek srčnih bolezni. Vsebujejo tudi ogromno antioksidantov, ki pomagajo pri odvajanju vode iz telesa in spodbujajo k hitrejšemu topljenju maščob. 

Orehi

Med darove jeseni vsekakor spada tudi oreh. Kateri ni le okusen in uporaben v različnih sladicah, temveč je tudi dober za naše telo in organizem. Ste vedeli, da so orehovi listi zelo zdravilni? Iz posušenih listov si lahko pripravite čaj, ki bo na vas vplival krepilno, priporočljiv pa je za bolnike s sladkorno boleznijo in nosečnice, ki jih teži zaprtost. 

Tukaj še pa potem imamo tudi orehovo jedrce, ki vsebuje zelo veliko železa, kalija, fosforja in vitamina E, kateri pomaga pri preprečevanju raka dojk in prostate. Vsebuje tudi največ omega 3-maščobnih kislin med vsemi oreščki.

Gobe

Le kdo ne obožuje dolgih jesenskih sprehodov, zraven pa še polno košaro gob? Gobe v naši prehrani že tradicionalno zelo cenimo predvsem zaradi enostavne dostopnosti. Imajo ugodne hranilne vrednosti z zelo malo maščobami. Vsebujejo kakovostne beljakovine in prehranske vlaknine. Poleg tega vsebujejo zelo malo kalorij (okrog 30 na 100 gramov), zato jih lahko uživate brez slabe vesti. 

Fige

Fige so sladek in zdrav sadež, poln energije, ki hitro nasitijo naše možgane. Ste vedeli, da imajo sveže fige skoraj štirikrat manj kalorij, kot suhe fige? Sveže imajo povprečno 80 kcal na 100 g, suhe pa kar 275 g na 100 g. Ker vsebujejo veliko magnezija pomirjajo in so učinkovite pri težavah s stresom. So tudi bogat vir kalcija