20. Februar, 2018 12:29

Čuječnost - prisluhnite sebi

Moderna družba je zaradi zunanjih distrakcij in utripajočih zaslonov vedno bolj usmerjena v zunanji svet, medtem ko pozablja na zaznavo notranjih zahtev, občutkov in misli. Ta preobrat, ki preusmerja pozornost, postaja vedno večji izziv.

Zaznavanje misli, čustev in telesnih občutkov se zgodi komaj takrat, ko ti fenomeni že postanejo tako glasni, da jih ne moremo več preslišati. Usmerjenost k okolici namesto k sebi, nenehno preskakovanje misli in uprtost v druge časovne perspektive kot pa v »tukaj in sedaj« postaja na za človeka na dolgi rok utrujajoče. 

Vendar pa za ostajanje v trenutku in občudovanje slednjega obstaja trening, in sicer ena popularnejših oblik je tehnika čuječnosti.
 


Ta temelji na starodavnih tehnikah osredotočanja nase in na osnovah kognitivne psihologije. Ob tem ponuja orodja, kako se zopet povezati s seboj, spremeniti okvirje doživljanja situacij, ljudi in sveta ter na kakšen način si življenje olajšati. Skupek tehnik se lahko integrira v osebnost in tako pomaga pri spoprijemanju s stresom, tesnobo in drugimi strahovi. 


In zakaj izbrati tehniko čuječnosti?

Ta se je pričela razvijati kot oblika spopadanja z različnimi zdravstvenimi težavami in tako je ameriški zdravnik dr. Jon Kabat-Zinn na Univerzitetnem medicinskem centru v Massachusettsu ustanovil v osemdesetih kliniko z imenom Stress Reducton, kjer je budistični način poučevanja čuječnosti prilagodil zahodnemu svetu in razvil program Stress Redution and Relaxation Program – MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction).

S te je postavil temelje za znanstvene raziskave, ki v zadnjih letih potrjujejo pozitivne učinke redne vadbe čuječnosti. Ekipa znanstvenikov je dokazala, da naj bi se fizična struktura možganov spreminjala, s tem pa tudi funkcije, zlasti tiste, ki so povezane s procesom učenja. Vadba namreč zagotavlja boljšo sposobnost koncentracije, pomnjenja ter večjo moč uravnavanja stresa.

- Barbara Mastnak

 

Deli:

Družbena omrežja